1.Dopisz wyrazy podstawowe oraz pochodne według wzoru.
wzór : grać-wygrać-wygrana.
...........-............- szydełkować
...........-............-piosenkarka
...........-.............- zmartwienie
...........-.............- czarownica
2. Od podanych rzeczowników utwórz nazwy mieszkańców miast, regionów i krajów. Pionową kreską oddziel formanty i nazwij je.
Uwaga! Przypomnij sobie jaką zasadą ortograficzną kierujemy się przy pisowni nazw mieszkańców miast.
Małopolska-
Grecja-
Zakopane-
Białoruś-
Paryż-
Śląsk-

3

Odpowiedzi

2010-01-30T09:59:51+01:00
Szyć wyszyć szydełkować
śpiewać zaśpiewać piosenkarka
martwić się zamartwiać się zmartwienie
czarować czary czarownica
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T10:02:28+01:00
ZAD 1
szyć-szydełko-szydełkować
piosenka-piosenkarz-piosenkarka
martwić-zmartwić-zmartwienie
czar-czarodziej-czarownica

ZAD 2
Małopolska-małopolanin
Grecja-Grek
Zakopane-Zakopanin
Białoruś-Białorusin
Paryż-Paryżanin
Śląsk-Ślązak

LICZE NA NAJ:P
PS. ZAD.1 JEST NA 100% DOBRZE BO JA TEŻ TAKIE MIAŁEM W SZKOLE I MIAŁEM DOBRZE:)
12 4 12
2010-01-30T11:58:56+01:00
ZAD 1
szyć-szydełko-szydełkować
piosenka-piosenkarz-piosenkarka
martwić-zmartwić-zmartwienie
czar-czarodziej-czarownica

ZAD 2
Grecja-Grek
Zakopane-Zakopianin
Białoruś-Białorusin
Paryż-Paryżanin
Śląsk-Ślązak
3 5 3