Odpowiedzi

2010-01-30T10:13:37+01:00
10+12...+96+98
teraz łączymy w pary tak:
98+10=108
96+12=108
Liczba par:
90/4=22,5
22,5*108=2430
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:20:15+01:00
N - liczba naturalna
2n - naturalna liczba parzysta

10 ≤ 2n ≤ 98
5 ≤ n ≤ 49

liczba parzystych liczb dwucyfrowych to:
x = 49 - (5 - 1) = 45

Parujemy liczy:
10 + 98 = 108
11 + 97 = 108
Jest ich nieparzysta liczba więc środkowa zostanie bez pary (45).

suma:
44 * (10 + 98)/2 + 45 = 2430

jak masz pytania to pisz na pw
1 5 1