W ROCZNEJ PRENUMERACIE pewnego magazynu otrzymujemy 12 numerów,płacąc tyle ile zapłacilibyśmy za 10,kupując je w kiosku.NAPISZ WZÓR opisujący zależność y-ceny jednego egzemplarza kupionego w kiosku od x-ceny jednego egzemplarza magazynu w prenumeracie.
prosze pomuszcie musze mieć to na poniedziałek prosze też o wyjasnienie rozwiazanego zadania jesli to mozliwe

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T10:24:11+01:00
Y - cena jednego egzemplarza kupionego w kiosku
x - cena jednego egzemplarza magazynu w prenumeracie.

12 * cena w prenumeracie = 10 * cena w kiosku
12x = 10y
6x = 5y
5y = 6x
y = 1,2x - to jest ten wzór
6 5 6
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T10:25:14+01:00
Za cenę jednego egzemplarza w kiosku możemy kupić 12/10 egzemplarza w prenumeracie.
Zatem:
y = 6/5x
3 5 3