Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T10:35:39+01:00
Kwas heptanowy to C6H13COOH

Jego masa atomowa to:
7*12+14*1+2*16=130g

C - 84
H - 14
O - 32

Kwas heptanowy zawiera 84g węgla

Liczymy z proporcji:

130g - 100%
84g - x

x=84g*100%/130=ok.64,6% - zawartość węgla

Kwas heptanowy zawiera 14g wodoru, czyli:

130g - 100%
14g - y

y=14g*100%/130g=ok.10,8% - zawartość wodoru

100%-10,8%-64,7%=24,5% - zawartość tlenu

Myślę, że pomogłam:D
2010-01-30T10:46:53+01:00
Wzór kwasu C6H13COOH

MC = 12
MH = 1
MO = 16
M = 7 * 12 + 14 * 1 + 2 * 16 = 84 + 14 + 32 = 130g
M = 130

%mC = 84 * 100% / 130 =64,62%
%mH = 14 * 100% / 130 =10,77%
%mO = 32 * 100% / 130 =24,61%