Odpowiedzi

2010-01-30T10:46:03+01:00
Graniastosłup prawidłowy czworokątny ma w podstawie kwadrat
jeśli jego bok oznaczę x, to przekątna z Tw. Pitagorasa:

x²+x²=d²
2x²=d²
x²=½d²

Objętość tego graniastosłupa:

V=x²*H (H - wysokość graniastosłupa)
V=½d²*d ( wys. jest równa przekątnej)
V=½d³
d=4,6cm
V=½(4,6cm)³
V=½ * 97,336cm³=48,668cm³

Odp. V=48,668cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T10:48:40+01:00
4,6 = d (przekątna podstawy)

Wzór na przekątną kwadratu:
d = a √2 gdzie a to długość boku kwadratu.

Więc:
4,6 = a√2
4,6√2 = 2a
2,3√2 = a

V = Pp * h
Pole podstawy:
Pp = a * a = 2,3√2 * 2,3√2 = 5,29 * 2 = 10,58 cm²

Wysokość:
h = 4,6 cm

Objętość:
V = 4,6 * 10,58 = 48,668 cm³
2010-01-30T11:45:54+01:00
V= Pp × H
Pp= ½ × k × k
Pp= ½ × 4,6 cm × 4,6 cm= 10,58 cm²
V= 10,58 cm² × 4,6 cm= 48,668 cm³