Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:07:11+01:00
Konfiguracje elektronowe
Sód K2 L8 M1
Mg K2 L8 M2
Al K2 L8 M3
Si K2 L8 M4
P K2 L8 M5
S K2 L8 M6
Cl K2 L8 M7
Ar K2 L8 M8


Ga K2 L8 M18 N3
Ge K2 L8 M18 N4
As K2 L8 M18 N5
Se K2 L8 M18 N6
Br K2 L8 M18 N7
Kr K2 L8 M18 N8


sorry ale wzorów klatkowych nie umiem
2010-01-30T11:31:40+01:00
Grupa 3:

₅B 1s² 2s² 2p¹ = [₂He] 2s² 2p¹
₁₃Al 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p¹ = [₁₀Ne] 3s² 3p¹
₃₁Ga 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p⁶ 4s² 3d¹⁰ 4p¹ = [₁₈Ar] 4s² 3d¹⁰ 4p¹
₄₉In 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p⁶ 4s² 3d¹⁰ 4p⁶ 5s² 4d¹⁰ 5p¹ = [₃₆Kr] 5s² 4d¹⁰ 5p¹
₈₁Ti 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p⁶ 4s² 3d¹⁰ 4p⁶ 5s² 4d¹⁰ 5p⁶ 6s² 4f¹⁴ 5d¹⁰ 6p¹


"oraz z grupy 4 od 31-36." albo grupa 4 -wtedy pierwiastki od C do Pb albo 31-36 to wtedy okres 4...sprawdź i napisz o co chodziło.