Krzyś kolekcjonował znaczki pocztowe. Układał je w klaserze o (n) stronach. Na każdej stronie klasera miał już po (k) znaczków z Polski, po (l) znaczkówki z Litwy i po 1 z naczki z Japonii. Ile znaczków było w klaserze?


Alicja kupiła 5 kg ziemniaków po (a) zł za kilogram, 1 kg mąki po (b) zł 2 kg pomarańczy po (p) zł. Ile kosztowały zakupy?

3

Odpowiedzi

2010-01-30T10:45:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T10:48:53+01:00
Znaczki:
n - liczba stron
k - liczba znaczków z Polski
l - liczba znaczków z Litwy
1 - znaczek z Japonii
z - liczba znaczków

n(k+l+1)=z

zakupy:
5a+1b+2p
1 5 1
2010-01-30T10:49:37+01:00
Krzyś kolekcjonował znaczki pocztowe. Układał je w klaserze o (n) stronach. Na każdej stronie klasera miał już po (k) znaczków z Polski, po (l) znaczkówki z Litwy i po 1 z naczki z Japonii. Ile znaczków było w klaserze?

n(k+l+1)


Alicja kupiła 5 kg ziemniaków po (a) zł za kilogram, 1 kg mąki po (b) zł 2 kg pomarańczy po (p) zł. Ile kosztowały zakupy?

5a+b+2p