Odpowiedzi

2010-01-30T11:06:51+01:00
Życie jest piękne” to tytuł bardzo interesującego filmu w reżyserii Roberto Pzegiuniego. Reżyser zagrał też główną rolę w filmie. Odtworzył postać żyda pracującego w ekskluzywnej restauracji jako kelner, który myśli o założeniu księgarni. Obok niego wystąpili: Nicoletta Braschi późniejsza żona bohatera, oraz Sergio Bustric w roli ich syna.
Akcja rozgrywa się we Włoszech. Początek filmu to przeważnie komiczne sceny, które kreuje główny bohater; niby przypadkiem wpadając ciągle na Nicollettę Braschi. Film nagle się „urywa”. Ni stąd ni zowąd pojawia się syn głównych bohaterów. I tu powoli kończy się sielankowa atmosfera. Przedstawione jest miasto obwieszone antysemickimi napisami: „żydom wstęp wzbroniony”. Również na drzwiach księgarni widnieje napis „Sklep żydowski”.
Nagle, głównego bohatera wraz z synem okupanci zabierają do ciężarówki. Niczego niespodziewająca się matka wraca do domu, w którym zastaje bałagan. W tym czasie ojciec wraz z synem wsiadają do pociągu. Kobieta orientując się w sytuacji błaga wojskowego by pozwolił jej wsiąść do tegoż pociągu, po usilnych prośbach żołnierz w końcu się zgadza.
Po długiej podróży dojeżdżają do obozu koncentracyjnego gdzie od razu są dzieleni na grupy kobiet i mężczyzn.
W tej części widzimy wyzyskiwanych, uciśnionych oraz poniżany ludzi, których zmuszano do katorżniczej pracy. Doskonale ukazano życie dziecka w obozie koncentracyjnym. Gdzie ojciec wmawia synowi, iż to wszystko to wielka gra, która toczy się o wymarzony przez niego CZOŁG. Dzięki temu chłopczyk ukrywa się przed żołnierzami oraz bezwarunkowo spełnia wszystkie polecenia taty, co w końcu pozwala mu na przeżycie.
Pewnego dnia wszystkim dzieciom kazano iść pod prysznic, ten zaś okazał się komorą gazową. Nasz bohater dzięki temu, że nie lubił się kąpać przeżył.
W końcu główny bohater zostaje rozstrzelany. W kolejnym dniu wkraczają Amerykanie; obóz pustoszeje wojna się skończyła. W zakończeniu filmu synek z pomocą amerykańskiego żołnierza odnajduje swoją mamę. Znów powraca szczęście niestety już bez ojca –wojna zebrała swoje żniwo.
Film świetnie ukazał kontrast życia narodu żydowskiego przed wojną oraz w trakcie wojny. Bardzo dobrze oceniam również humorystyczne ukazanie codzienności w obozie koncentracyjnym. Była to przecież jedna z najtragiczniejszych kart historii świata. Jednak reżyserowi udało się to przedstawić w bardzo przystępny i humorystyczny dla odbiorców sposób. Co może jednych zaszokować a innym się spodobać. Jednakże polecam wszystkim ten film, naprawdę trzeba go zobaczyć !
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:11:28+01:00
„Życie jest piękne” Roberta Benigniego jest bardzo nietypowym filmem o Holokauście. Samo zestawienie słów „Holokaust” i „komedia” budzi zdziwienie lub nawet niesmak, ale tylko do momentu obejrzenia filmu.
Pierwsza części filmu rozgrywa się przed II wojną. Obserwujemy w niej komiczne zaloty głównego bohatera (gra go sam Benigni), żyda pracującego jako kelner w ekskluzywnej restauracji, do żydowskiej nauczycielki (gra ją Nicolletta Braschi). Zaloty są udane, do tego stopnia, że rodzi się ich syn (gra go Giorgio Cantarini).
Tutaj kończy się niestety sielanka. Nagle oglądamy Włochy, opętane antysemickimi wystąpieniami. Główny bohater wraz z synem i wujem zostaje schwytany i zesłany do obozu koncentracyjnego. Piękna Dora jedzie za nimi z własnej woli. Po przyjeździe do obozu ojciec ukrywa synka w baraku. Z jednej stony boi się bowiem, że mu go odbiorą, a jednocześnie chcąc mu oszczędzić traumatycznych przeżyć. Rozpoczyna z nim szczególną grę, wmawiając synkowi, iż ich nowa rzeczywistość jest fikcyjna, a oni sami uczestniczą w zawodach, w których można wygrać wielką nagrodę po zdobyciu tysiąca punktów. W tym świecie niezwykłej gry strażnicy obozu muszą być okrutni, ponieważ im także zależy na uzyskaniu nagrody, więc chcą zniechęcić konkurentów do rywalizacji.
Bardzo trudno dzieło Roberta Beniniego zaklasyfikować, nie przynależy bowiem do jednej kategorii filmowej. Łączy w sobie cechy tak odległych od siebie gatunków jak komedia, dramat, film wojenny i film romantyczny. Film spotkał się z falą krytyki za zbyt lekkie potraktowanie tragedii obozów koncentracyjnych i Holocaustu, za szereg nieścisłości historycznych. Ja jednak uważam, że nie to jest istotą filmu. Przesłaniem jest bowiem nieustająca walka o człowieczeństwo. Udowadnia, że można przetrwać najgorsze jeżeli się wierzy, kocha i ma nadzieję.
1 5 1
2010-01-30T16:26:33+01:00
To nie jest zryte z poprzedników!!
Jestem na ściąga.pl i tam wystawiłem to zadanie jako stempolina.
Polecam się na przyszłość.

''Życie jest piękne” to tytuł bardzo interesującego filmu w reżyserii Roberto Pzegiuniego. Reżyser zagrał też główną rolę w filmie. Odtworzył postać żyda pracującego w ekskluzywnej restauracji jako kelner, który myśli o założeniu księgarni. Obok niego wystąpili: Nicoletta Braschi późniejsza żona bohatera, oraz Sergio Bustric w roli ich syna.
Akcja rozgrywa się we Włoszech. Początek filmu to przeważnie komiczne sceny, które kreuje główny bohater; niby przypadkiem wpadając ciągle na Nicollettę Braschi. Film nagle się „urywa”. Ni stąd ni zowąd pojawia się syn głównych bohaterów. I tu powoli kończy się sielankowa atmosfera. Przedstawione jest miasto obwieszone antysemickimi napisami: „żydom wstęp wzbroniony”. Również na drzwiach księgarni widnieje napis „Sklep żydowski”.
Nagle, głównego bohatera wraz z synem okupanci zabierają do ciężarówki. Niczego niespodziewająca się matka wraca do domu, w którym zastaje bałagan. W tym czasie ojciec wraz z synem wsiadają do pociągu. Kobieta orientując się w sytuacji błaga wojskowego by pozwolił jej wsiąść do tegoż pociągu, po usilnych prośbach żołnierz w końcu się zgadza.
Po długiej podróży dojeżdżają do obozu koncentracyjnego gdzie od razu są dzieleni na grupy kobiet i mężczyzn.
W tej części widzimy wyzyskiwanych, uciśnionych oraz poniżany ludzi, których zmuszano do katorżniczej pracy. Doskonale ukazano życie dziecka w obozie koncentracyjnym. Gdzie ojciec wmawia synowi, iż to wszystko to wielka gra, która toczy się o wymarzony przez niego CZOŁG. Dzięki temu chłopczyk ukrywa się przed żołnierzami oraz bezwarunkowo spełnia wszystkie polecenia taty, co w końcu pozwala mu na przeżycie.
Pewnego dnia wszystkim dzieciom kazano iść pod prysznic, ten zaś okazał się komorą gazową. Nasz bohater dzięki temu, że nie lubił się kąpać przeżył.
W końcu główny bohater zostaje rozstrzelany. W kolejnym dniu wkraczają Amerykanie; obóz pustoszeje wojna się skończyła. W zakończeniu filmu synek z pomocą amerykańskiego żołnierza odnajduje swoją mamę. Znów powraca szczęście niestety już bez ojca –wojna zebrała swoje żniwo.
Film świetnie ukazał kontrast życia narodu żydowskiego przed wojną oraz w trakcie wojny. Bardzo dobrze oceniam również humorystyczne ukazanie codzienności w obozie koncentracyjnym. Była to przecież jedna z najtragiczniejszych kart historii świata. Jednak reżyserowi udało się to przedstawić w bardzo przystępny i humorystyczny dla odbiorców sposób. Co może jednych zaszokować a innym się spodobać. Jednakże polecam wszystkim ten film, naprawdę trzeba go zobaczyć !

Już to robiłem więc się trzymaj.. jak coś to jestem tez zarejestrowany na ściąga.pl
1 5 1