119.
Cena towary z 7-procentowym podatkiem Vat wynosi 132,68zł
a. Jaka będzie cena tego towaru, jeśli podatek zostanie zwiększony do 22% ?
b.O ile procent wzrośnie cena towaru po zmianie stopy podatku Vat z 7% na 22% ?

Proszę o rozwiązanie!!

2

Odpowiedzi

2010-01-30T11:08:36+01:00
107% - 132,68
100% - x
x= 124 zł (cena netto)


100% - 124
122% - x
x=151,28 zł (cena z 22% podatkiem)


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:11:48+01:00
A)107% - 132,68zł.
100% - x zł.
107x=13268 / ÷107
x=124zł

100% - 124zł
122% - x

100x=15128 / ÷100
x=151,28zł

odp gdy będzie 122% cena=151,28zł

b) 151,28 - 132,68 = 18,60

odp. cena wzrośnie o 18,60zł