Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:08:45+01:00
|x - 4| ≤ 5

dla x ≥ 4 mamy:
x - 4 ≤ 5
x ≤ 9 i x ≥ 4 => x ∈ <4, 9>

dla x < 4 mamy:
- x + 4 ≤ 5
x ≥ - 1 i x < 4 => x ∈ <- 1, 4)

x ∈ <4, 9> lub x ∈ <- 1, 4) => x ∈ <- 1, 9>

|3x - 7| ≥ 8
dla x ≥ 7/3 mamy:
3x - 7 ≥ 8
x ≥ 5 i x ≥ 7/3 => x ≥ 5

dla x < 7/3 mamy:
- 3x + 7 ≥ 8
x ≤ - 1/3 i x < 7/3 => x ≤ - 1/3

x ≥ 5 i x ≤ - 1/3 => x ∈ (-∞, -1/3> u <5, ∞)


ogólnie:
|cx + a| ≤ b dla c ≠ 0

dla x ≥ - a/c mamy
cx + a ≤ b
x ≤ (b - a)/c i x ≥ - a/c => x ∈ <- a/c, (b - a)/c>

dla x < - a/c mamy:
- (cx + a) ≤ b
x ≥ (- a - b)/c i x < - a => x ∈ <- (a + b)/c, - a/c)

x ∈ <- (a + b)/c, - a/c) lub x ∈ <- a/c, (b - a)/c>
=> x ∈ <- (a + b)/c, (b - a)/c>

jak masz pytania to pisz na pw
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T13:30:44+01:00
Odpowiedz na to w zalaczniku, chodzi o to, ze przy nierownosciach z wartoscia bezwzgledna nalezy rozpatrzec dwa przypadki analogicznie do tego jak ja to zrobilem w zalaczmiku, a co do przykladow:
|3x-7|≥8
|6-2x|-2>0
postaraja sie sama to zrobic i przeslij mi na pw jaki masz wynik, aja sprawdze czy dobrze zrobilas ewentualnie wytluamcze jeszcze raz:)
2 3 2