Odpowiedzi

2010-01-30T11:15:31+01:00
1.wiązanie kowalencyjne tworzy się gdy łączą się ze sobą atomy pierwiastków o takich samych zdolnościach do przyciągania elektronów (taka sama elektroujemność) Najczęściej są to atomy tego samego pierwiastka. Atomy dążą do uzyskania konfiguracji elektonowej. cząsteczka powstaje poprzez uwspólnienie elektonów


2.wiązanie jonowe powstaje, gdy łączą się pierwiastki których róźnica elektroujemności różni się przynajmniej o 1,7
18 3 18
2010-01-30T11:18:27+01:00
Wiązanie kowalencyjne inaczej atomowe - polega na uwspolnieniu jednej lub kilku par elektronowych dzieki czemu kazdy z atomow zachowuje sie tak jakby mial trwala konfiguracje gazu szlachetnego.

Wiązanie jonowe - istotą tego wiązania jet elektrostatyczne oddziaływanie między jonami o różnoimiennych ładunkach.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:23:52+01:00
Wiązanie Jonowe to rodzaj wiązania chemicznego.Polega na przejściu jednego lub paru elektronów walencyjnych z atomów pierwiastka elektrododatniego do atomów pierwiastka elektroujemnego.

Przykłady: chlorek sodu NaCl,CsBr,CaO

Wiązanie Kowalencyjne to rodzaj wiązania chemicznego.Tworzy się między atomami, między którymi różnica elektroujemności wynosi od 0 do1,7

Przykłady:HCL,CO
23 2 23