Odpowiedzi

2010-01-30T11:37:14+01:00
M =262u
M[Me3{PO4}2]=3x+95 =190+ Me
takze odejmujemy 262-190=72
to masa Me= 72/3 =24
teraz tylko znalezc pierwiastek i zrobione!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:43:07+01:00
No to tak... liczysz najpierw masę reszty...
X₃(PO₄)₂

wiesz, że ten dany pierwiastek będzie II wartościowy, bo jest (PO₄)₂

bierzesz:
P₂ (bo to co jest za nawiasem mnożysz)= 31u•2= 62u
O₈ (bo 4•2=8)= 16u•8= 128u

dodajesz to: 128u+62u= 190u
262u-190u= 72u.

teraz musisz podzielić 72u na 3, bo jest X₃
72u:3= 24u.
szukamy w układzie pierwiastków, który pierwiastek ma masę 24u.

jest to Magnez, sprawdzamy... maksymalna wartościowość wynosi II. wszystko się zgadza.

Będzie Mg₃(PO₄)₂
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T13:56:34+01:00
Brakuje nam w tym zadaniu jednego pierwiastka, oznaczmy go jako x
M tego zwiazku=262g
MP=31g
MO=16g
sporzadzmy rownanie:
3xg+2*31g+8*16g=262g
3x+62g+128g=262g
3x=72g/:3 (po przenisesienu wiadomych na lewa strone rowniia ze zmiana znaku)
x=24g