Odpowiedzi

2009-10-07T16:05:48+02:00
W Mezopotamii budowano kanały nawadniające [irygacyjne] do nawadniania pól oraz tej wody we Mezopotamii. [ w Mezopotamii czyli Międzyrzecze ludzie brali wodę z rzek : Eufrat i Tygrys]
a w Egipcie ludzie [gdy nastąpił proces pustynnienia afryki co m.in. spowodowało przenoszenie się ludzi w tereny wokół rzeki Nil] musieli czekać do lipca. Spływającej do Nilu wody [ przez deszcze ] było tak wiele , ze w sierpniu zalewała cala jego dolinę.
Egipcjanie nauczyli się wykorzystywać dające się przewidziec wylewy Nilu do nawadniania gruntów. budowali systemy nawadniające doprowadzające wodę nawet na odlegle od rzeki uprawy.

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T16:15:42+02:00
W Egipcie Nil wylewał sam, okresowo, bez pomocy ludzi. No a w Mezopotamii ludzie sami wybudowali system kanałów nawadniających
10 4 10