Ułóż pytanie do zadania i rozwiąż to zadanie.
Podróżnicy na safari w Afryce połowę trasy przejechali samochodem terenowym, 55 km na wielbłądach,
a pozostałą część, jedną trzecią trasy, przepłynęli łodzią.

Pytanie

Odpowieź

3

Odpowiedzi

2010-01-30T11:50:27+01:00
Ile wynosiła długość trasy?
x-długość trasy

½x+55=x-⅓x /*6
3x+330=6x-2x
3x-4x=-330
-x=-330 /:(-1)
x=330km

Długość trasy wynosiła 330km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:50:52+01:00
Jaka jest długość trasy?
x - długość całej trasy
½x+55+⅓x=x
55=x-½x-⅓x
55=½x-⅓x
55=1/6 x /: 1/6
x=330 km
Długość trasy wynosi 330 km.
1 4 1
2010-01-30T12:00:01+01:00
Pytanie: Ile jechali samochodem, ile płynęli łodzią? Ile wynosiła cała trasa?
Rozwiązanie:
x- cała trasa
samochodem 1/2 x
na wielbłądach 55km
łodzią 1/3 x

1/2 x + 55 + 1/3 x = x
55=x- 1/2x - 1/3x
55= x- 3/6x - 2/6x
55= x- 5/6x
55= 1/6x |*6
x=330km
samochodem 1/2*330=165km
łodzią 1/3*330=110km
Odpowiedź: Cała trasa wynosiła 330km. Samochodem przejechali 165km, a łodzią 110km.
1 5 1