Odpowiedzi

2010-01-30T11:47:40+01:00
W rozmnażaniu bezpłciowym nie są wytwarzane DNA , a więc nie są przekazywanie genotypy. Organizmy rozmnażające się bezpłciowo o genotypach mało podatnych na mutacje są gorzej przystosowane do zmieniających się warunków środowiska.

Np. jesli szybko zmieni się temperatura otoczenia, młode komórki umrą.
1 5 1
  • Edzi
  • Początkujący
2010-01-30T11:48:23+01:00
Ponieważ są roślinami przystosowane do życia na lądzie.
A te osobniki rozmnażają się na środowiska naturalne
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:49:10+01:00
Organizmy rozmnażające się płciowo mają cechy obojga rodziców, a więc mają większe szanse na przeżycie.
A organizmy bezpłciowe mają w sobie ten sam materiał genetyczny co komórka macierzysta i trudniej im się przystosować do środowiska.
1 5 1