Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T11:51:15+01:00
Http://www.mlyniec.gda.pl/~chemia/ogolna/ogolna_atome.htm ---> na tej stronie masz wszystko opisane. Sama mogę coś pomieszać, więc Ci ją podaję ;)
2 3 2
2010-01-30T11:54:19+01:00
Poruszając się w dół grupy elektroujemność maleje.
POruszając się wzdluż okresu elektroujemność rośnie.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:01:12+01:00
Elektroujemność pierwiastka w grupie maleję wraz ze wzrostem ilości powłok i wzrostem charakteru metalicznego(od gazów szlachetnych do metali), a w okresie wzrasta wraz ze wzrostem ilości elektronów walencyjnych i spadkiem charakteru niemetalicznego(od metali do gazów szlachetnych).


proszę bardzo!!!
aby lepiej to zrozumieć to otwórz układ okresowy pierwiastków, gdzie masz elektroujemność i przeanalizuj to co napisałam;)))
6 5 6