1.a) Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18 cm, którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9 cm i 12 cm.
b) Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5 cm jest trapez prostokątny o podstawach długości 6 cm i 8 cm . Krótsze ramię trapezu ma długość 2 cm . Oblicz objętość tego graniastosłupa ;)
Prosze o odpowiedz dam naj ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T11:54:30+01:00
A)
V=Pp * h
Pp = d¹ * d² : 2
Pp = 9 * 12 :2
Pp = 54cm²
V = 54 * 18
V = 972cm³

b)
V = Pp * h
Pp = (a+b) * h :2
Pp = (8+6) * 2 :2
Pp = 14cm²
V = 14 * 5
V = 70cm³
1 5 1
2010-01-30T11:56:43+01:00
1.a) 1/2x 9 x 12 = 54 <-- pole rombu
54 x 18 = 972 cm 3
b) 1/2 x (6+8) x2 = 14
V= 14 x5
V=70cm3
2010-01-30T12:03:38+01:00
1.
a) H= 18cm
V=?
Pp= 12 x 9 /2 e=9 f= 12
Pp= 54cm2
V= Pp x H
V= 54 x 18
V= 972 cm3

b) H=5 cm
V=?
V= Pp x H Pp- pole podstawy
Pp=(8 + 6) x 2 /2
Pp= 14 cm2
V= 14 x 5= 70 cm3