Odpowiedzi

2010-01-30T11:57:52+01:00
Utwór „Mały Książe” Exuperyego opowiada o dziejach małego chłopczyka, który przybył na Ziemie w poszukiwaniu przyjaciół i spotkał lotnika, któremu opowiadał o swoim życiu.
Moim zdaniem ta książka przeznaczona jest dla wszystkich, nie zależnie od tego ile mają lat. Sądzę, że każdy powinien ją przeczytać.
Utwór „Mały Książe” Exuperyego opowiada o dziejach małego chłopczyka, który przybył na Ziemie w poszukiwaniu przyjaciół i spotkał lotnika, któremu opowiadał o swoim życiu.
Moim zdaniem ta książka przeznaczona jest dla wszystkich, nie zależnie od tego ile mają lat. Sądzę, że każdy powinien ją przeczytać.
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:09:04+01:00
Moim zdaniem książka "Mały Książe" ma cechy baśni oraz powiastki filozoficznej. Mogłoby się wydawać, że jest to rodzaj lektury kierowany dla dzieci, ale to nie jest do końca tak. Zauważmy, że czytając tę książkę zauważamy i spotykamy w poszczególnych rozdziałach osoby cechujące się: pijaństwem, pychą, skąpstwem oraz wiecznym brakiem czasu. Przedstawiając te osoby, autor ukazuję nam dorosłych. Na samym początku książki, gdy jeden z głównych bohaterów, rysuję trawionego słonia przez boa. Gdy pokazuje go dorosłym, wszyscy twierdzą, że to kapelusz, nie umiejąc wyobrazić sobie tego, co chciał im przedstawić autor obrazka. Jest to dowód na to, że dorośli albo twierdzą, że dzieci zajmują się czymś nie pożytecznym, a gdy nie potrafią tego docenić ich najczęstszą odpowiedzią jest: idź i zrób coś pożytecznego.
Lektura tego typu może nie być odpowiednia dla dzieci, gdyż mogą zacząć myśleć jak dorośli i nie rozumieć pewnych kwestii.
Natomiast dorośli czytając tę książkę mogliby przemyśleć swoje zachowanie i jak stanowisko bohaterów książki odgrywa ich role w życiu.
9 3 9
2010-01-30T12:13:22+01:00
Uważam że "Małego Księcia" powinni przeczytać wszyscy niezależnie od wieku,płci,od tego,czy kochają,są kochani,czy samotni.To książka,która lekkim,przyjaznym językiem przekazuje ważne prawdy życiowe i wskazówki,zawiera również metafory,które nie każdy potrafi zrozumieć.Dlatego małe dzieci potraktują ją jak zwykła bajkę,nieco starsi,którzy zrozumieją już więcej,wyniosą z niej naukę,na przykład taką,aby dbać o przyjaźń.Natomiast dorośli po przeczytaniu "Małego Księcia przestaną zwracać uwagę na mało istotne sprawy.
7 2 7