Zad5. Zamień poniższy procent na ułamek dziesiętny:

a) 12%

b) 50%

c) 1%

d) 10%

Zad6. Oblicz:

1. 12% z liczby 500
2. 30% z liczby 40
3. 40% z liczby 30
4. 2,5% z liczby 400

Zad7. Znajdź liczbę której 6% wynosi 300.

Zad8. Znajdź liczbę której 25% wynosi 500.

Zad9. Oblicz:

1. 3% z liczby 900
2. 200% z liczby 12,5
3. 12,5% z liczby 4
4. 0,5% z liczby 200

Zad10. Zamień procent na ułamek zwykły:

a) 5%

b) 500%

c) 25%

d) 13%

Zad11. Zamień ułamek dziesiętny na procent:

1. 0,5 =
2. 0,25 =
3. 0,16 =
4. 1,2 =

P.S.Dam najlepsze i wszystkie gwiazdki.Ale pod jednym warunkiem że będzie dobrze:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:36:41+01:00
A) 12% - 0,12

b) 50% - 0,50

c) 1% - 0,01

d) 10% - 0,10

zad 6

1. 12% z liczby 500 ---- 500 X 0,12 = 60
2. 30% z liczby 40 ---- 40 X 0,30 = 12
3. 40% z liczby 30 ---- 30 X 0,40 = 12
4. 2,5% z liczby 400 ----


zad 7 x razy 6 = 300

300 : 0,0 6 = 5000 ----- to ta liczba

zad 8 x razy 25 = 500
500 : 0,25 = 2000

zad 9

1. 3% z liczby 900 -------- 27
2. 200% z liczby 12,5 ------ 25
3. 12,5% z liczby 4 ------
4. 0,5% z liczby 200


Zad10. Zamień procent na ułamek zwykły:

a) 5% -5/100

b) 500% - 5 całych

c) 25% - 1/4

d) 13% - 13/100


Zad11. Zamień ułamek dziesiętny na procent:

1. 0,5 = 50 procent
2. 0,25 = 25 procent
3. 0,16 = 16 procent
4. 1,2 = 120 procent

kilka nie wiedziałem (jesttem w szóstej klasie) ale możesz z innych rozwiążań wziąć. licze na naj



2 5 2
2010-01-30T13:59:27+01:00
Zad 5
a) 12%=12/100=0,12
b)50%=50/100=0,5
c)1%=1/100=0,01
d)10%=10/100=0,1
zad 6
1.500*12/100=60
2.40*30/100=12
3.30*40/100=12
4.400*2,5/100=18
zad 8.
2000
zad 9
900*3%=900*3/100=27
12,5*200%=12,5*200/100=25
12,5*4%=12,5*4/100=49/100=0,49
0,5%*200=0,5/100=1
zad 10
5%=5/100=1/20
500%=500/100=5
25%=25/100=1/4
13%=13/100
zad 11
1.0,5=5/10=50/100=50%
2.0,25=25/100=25%
3.0,16=16/100=16%
4.1.2=1,2/10=12/100=12%
4 5 4
2010-01-30T15:49:48+01:00
Zad 5
a) 12% - 0,12
b) 50% - 0,50
c) 1% - 0,01
d) 10% - 0,10

zad 6
1. 12% z liczby 500
500 * 0,12 = 60
2. 30% z liczby 40
40 * 0,30 = 12
3. 40% z liczby 30
30 * 0,40 = 12
4. 2,5% z liczby 400
400 * 0,025 = 10

zad 7
300 : 0,0 6 = 5000

zad 8
500 : 0,25 = 2000

zad 9
1. 3% z liczby 900
900 / 0,03 = 27
2. 200% z liczby 12,5
12,5* 2= 25
3. 12,5% z liczby 4
4 * 0,125 = 0,5
4. 0,5% z liczby 200
200 * 0,005 = 1

Zad10. Zamień procent na ułamek zwykły:

a) 5% - 5/100= 0,05 czyli "5 setnych"
b) 500% -500/100= 5,0 czyli "5 całych"
c) 25% - 25/100= 0,25 czyli "1 czwarta"
d) 13% - 13/100= 0,13 czyli " 13 setnych"

Zad11. Zamień ułamek dziesiętny na procent:

1. 0,5 = 0,5*100= 50%
2. 0,25 = 0,25*100= 25%
3. 0,16 = 0,16*100= 16%
4. 1,2 = 1,2*100= 120%
1 1 1