Kamienny chleb
1) Na oknie bochen chleba leżał napoczęty
na liściu kapuścianym ,pulchny i pęknięty.
2) Szedł drogą głodny.Staje.Prosi gospodyni;
"dajcie mi kromkę,kromka ubytku nie czyni.
3)Jestem głodny,od wczoraj bez chleba i wody:.
"A cóż to,czy chleb piekę dla czyjej wygody?
4)nie dam wam ,ani myślę dla was wstawać z ławy!-
Fuknęła gospodyni .-Poszedł,jaki żwawy!"
5)Za chwilę sama sobie chleb ukroić wstaje,
ale nóż w chleb nie wchodzi,krajać się nie daje.
6)Na oknie zamiast chleba zwykły kamień leży,
Choć jeszcze wczoraj ciasto rozczyniła w dzieży.

Opowiedz swoimi słowami historię przedstawioną w wierszu "Kamienny chleb".Użyj wyrazów określających charaktery i oceniających zachowanie postaci.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:06:40+01:00
Pewnego dnia dumna gospodyni upiekła bulchny chelb, i położyła go na oknie.
Drogą obok domu szedł strudzony, głodny wędrowiec i ujrzawszy piękny chleb poprosił gospodynię o ukrojenie kwawłka.
Wredna gospodyni nie chciała odstąpić kwaałka, ponieważ uważała, że on ana to nie zasłyhuje. Przegonila wędrowca.
Po pewnym czasie sama zgłodniała. Piodeszła do okna i sama zapragnęła ukroić sobie kawałaek, ale gdy chce go kroić zamiast pulchcenego chcelab zwykły kamień leży. Oniemiałą gospodyni!
Mimo, że sama go pikeła nie mogła go chociażby skosztować...
2 5 2
2010-01-30T12:12:22+01:00
Pewnego dnia drogą szedł biedny i głodny starzec. Spostrzegł na oknie jednego z gospodarstw bochen chleba. Poprosił gospodynię, aby ukroiła mu kromkę. jedna ona była niegodziwa i mu odmówiła i wygoniła.Po pewnym czasie sama zgłodniała i chciała zjeść chleb, lecz jego miejscu leżał kamień.
1 3 1