Czterech braci wybrało się na wycieczkę. Najstarszy brat rozdzielił sprzęt turystuczny i prowiant w ten sposób że starsi nieśli więcej a młodsi mniej. Najcięższy plecak ważył 19,5kg, a każdy następny o 5,5kg mniej niż poprzedni. Ile razem wazył ich bagaż.

Prosze również o obliczenia. Na poziomie 5 klasy

3

Odpowiedzi

2010-01-30T12:12:31+01:00
Najstarszy 19,5kg
nastepny 19,5kg-5,5kg= 14kg
kolejny 14kg-5,5kg= 8,5kg
najmlodszy 8,5kg- 5,5kg= 3kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:13:52+01:00
Plecak 1: 19,5kg
Plecak 2: 19,5kg - 5,5kg= 14kg
Plecak 3: 14kg - 5,5kg = 8,5kg
Plecak 4: 8,5kg - 5,5kg = 3kg
Razem: 19,5kg + 14kg + 8,5kg + 3kg = 45kg
Odp.: Ich bagaż ważył razem 45kg.
2010-01-30T12:14:32+01:00
1 plecak ważył 19,5kg
2 plecak=waga 1 plecaka-5,5kg
19,5-5,5=14kg
3 plecak 14-5,5=8,5kg
4 plecak 8,5-5,5=4kg

łączna waga:
19,5+14+8,5+4=46kg