Odpowiedzi

2010-01-30T16:09:33+01:00

prometeusz był jednym z tytanów i stworzył człowieka
syzyf był królem koryntu bardzo lubił plotkować
narcyz był pięknym młodzieńcem który odrzucał zaloty nimfy zakochał sie w sobie i umarł z tęsknoty
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:23:02+01:00
Zeus: pan nieba i ziemi, atrybut: błyskawica
Posejdon: bóg mórz i oceanów, atrybut: trujząb
Hades: władca podziemi (Tartaru), atrybut: róg obfitości
Hera: opiekunka kobiet zamężnych, atrybut: paw
Atena: bogini mądrości i wojny sprawiedliwej, atrybut: sowa (jest najczęściej pokazywana w zbroi)
Hefajstos: bóg ognia i kowali, atrybut: młot
Afrodyta: bogini piękności, atrybut: róża i 2 gołębie
Hermes: bóg podróżnych złodziei i kupców, atrybut: buty i czapka ze skrzydłami, laska "kaduceusz"
Ares: bóg wojny, atrybut: smok
Dionizos: bóg wina i winnej latorośli, atrybut: kiść winogron
Demeter: bogini urodzajów, atrybut: kłosy zboża
Artemida: bogini myśliwych, atrybut: łuk i strzały
Apollo: bóg sztuki, atrybut: harfa
Hestia: bogini ogniska domowego

Afrodyta była żoną Hefajstosa, Hera była żoną Zeusa

Powstanie świata według mitologii Greckiej:

Z chaosu wyłonili się pierwsi małżonkowie Gaja i Uranos, ziemia i niebo. Dali oni początek pokolenią Bogów. Najstarsi byli Tytani. Potem cyklopi i sturęcy, ale Uranos niezadowolony z okrutnego potomstwa strącił je do Tartaru, głębi z której nie ma wyjścia. Ich matce Gai nie podobały się żądy Uranosa, więc namówiła swego najmłodszego syna Kronosa żeby strącił swego ojca z tronu. Z krwi Uranosa narodziły się 3 Erynie - boginie zemsty. Kronos panował razem z żona Reją pamiętając o klątwie rzuconej na na niego przez Uranosa. Uranos zjadał wszystkie swoje dzieci zaraz po urodzeniu. Reja zamiast swojego szóstego dała mężowi kamień do połknięcia. Wzięła noworodka na Ziemię i dała mu imię Zeus. Był on karmiony mlekiem kozy Almatei. Jak dorósł kazał swojej matce dać Kronosowi środek wymiotny wtedy wyszło na świat rodzeństwo Zeusa: Hades, Posejdon, Hera, Demeter i Hestia. Potem rozpoczęła się długa wojna przeciw Kronosowi.


Źródło: zeszyt do Historii i Polskiego
9 4 9