Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku „Fortuna”, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych
jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku,
a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony
podatek w wysokości 19%. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T12:20:06+01:00
2000 -100 %
x - 6%
x=2000×6/100
x= 120
120 × 0,19=22,8 -KWOTA PODATKU
120-22,8=97,2
2000+97,2=2097,2 - RAZEM
2010-01-30T12:21:09+01:00

2000/100*6%=120 tyle dostanie na rok
Odejmując od tego podatek to:
120/100*19=22,8-odsetki
120-22,8=97,2- od odsetek podatek
2000+97,2=2097,2


  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T16:00:51+01:00
2000 -100 %
x - 6%
x=2000*6/100
x= 120
120*0,19=22,8 kwota podatku
120-22,8=97,2
2000+97,2=2097,2 w sumie