Łatwe zadanie
oblicz:
Odcinki od liczby znaczą że jest np 5calych i 3/4 ;]
a)5 3/4:1 7/16 b)12 5/6:4 7/12 c)2 2/5:4 1/6 d)10 5/8:8 1/2 e)2 5/14:1 4/7 f)3 3/4:12 1/2.
Wykonaj dodawanie
a)2,5+0,3 b)1,3+0,24 c)1,13+4,8 d)1,45+17 e)2,315+1,2 f)24+0,6218 g)0,285+0,48 h)1,967+19,67 i)12,125+29

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:23:32+01:00
Wykonaj dodawanie
a) 2,8
b) 1,54
c) 5,93
d) 18,45
e) 2,515
f) 24,6218
g) 0,765
h) 21,637
i) 41,125

Oblicz. Rozwiązanie w załączniku.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T12:31:37+01:00
5 3/4 : 1 7/16=23/4×16/23=368/92=4
12 5/6:4 7/12=77/6×12/55=924/330=2,8
2 2/5:4 1/6=12/5×6/25=72/125=0,576
10 5/8:8 1/2=85/8×2/17=170/136=1,25
2 5/14:1 4/7=33/14×7/11=231/154=1,5
3 3/4:12 1/2=15/4×2/25=30/100=3/10=0,3
2010-01-30T12:32:56+01:00
A) =23/4*16/23=4
b)=77/6*12/55=154/55=2,8
c)=12/5*6/25=72/125=0,576
d)=85/8*2/17=85/68=1,25
e)=33/14*7/11=3/2=1,5
f)=15/4*2/25=3/10=0,3


a)=2,8
b)=1,54
c)=5,93
d)=18,45
e)=3,515
f)=24,6218
g)=0,765
h)=21,637
i)=41,125