Uczniowie klasy trzeciej zamierzają wynająć autokar na wycieczkę. Gdyby uczniowie zapłacili 2 zł i 50 gr, to pokrycia kosztów autokaru zabrakłoby 100 zł , a jeśli każdy uczeń zapłaci 16 zł, to po opłaceniu kosztów autokaru zostanie 12 zł . Ile osób planuje wyjazd na tę wycieczkę? Jaki jest koszt wynajęcia autokaru?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:50:47+01:00
X - liczba uczniów na wycieczce
y - koszt autokaru

2,50 * x = y-100
16x=y+12

2,5x+100 = y
16x=2,5x+100+12

16x-2,5x=112
13,5x=112
x=112:13,5
x=8,29

1 5 1
2010-01-30T12:58:37+01:00
Czy oby na pewno użytkowniku 'eve012' podałeś dobre dane?

Przykładowe rozwiązanie zamieszczam w załączniku: