Odpowiedzi

2010-01-30T12:34:37+01:00
Sześcian składa się z 6 identycznych kwadratowych ścian.
A więc:

486/6=81

Wiemy że wzór na powierzchnie kwadratu to a²
zatem:

a²=81cm²
a=9cm
długość krawędzi wynosi 9.
Objętość sześcianu to a³ więc

V=9*9*9
V=729cm³

Chcąc narysować ten sześcian w skali 1:3 musimy skrócić jego krawędź 3-krotnie, więc krawędź będzie miała długość 3 cm.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:34:44+01:00
P=486cm
P jednego kwadratu= 486:6=81
bok kwadratu= pierwiastek z 81, czyli 9
objętość=9*9*9=729

acha, w skali 1:3 każdy bok będzie miał 9:3=3cm
3 3 3