Odpowiedzi

2010-01-30T12:43:34+01:00
X^3+2x^2-9x-18>0
x^2(x+2)-9(x+2)>0
(x^2-9)(x+2)>0
x=3 lub x=-3 lub x=-2
trzeba narysować oś i wychodzi że dla x należących do przedziału (-3, -2) i (3, do nieskończoności) jest większe od zera
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:46:57+01:00
X³+2x²-9x-18>0
x³-9x+2x²-18>0
x(x²-9)+2(x²-9)>0
(x²-9)(x+2)>0
(x-3)(x+3)(x+2)>0

Teraz zaznaczamy miejsca zerowe na narysowanej osi OX, czyli mamy zaznaczyć: 3,-3,-2
Następnie zaczynamy rysować wykres od prawej od góry.

Odp.: x∈(-3,-2)u(3,+∞)