Błagam ! .. zadanie z maty ..

Info do zadania :
wynajęcie przewodnika - 180 zł za dzień
wynajęcie autokaru 25 zł opłata manipulacyjna + 1,50 zł za każdy kilometr

Każdy z 23 uczestników jednodniowej wycieczki wpłacił kwotę 20 zł na pokrycie opłat za autokar i przewodnika. Ile kilometrów liczyła trasa wycieczki ? przedstaw obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:51:44+01:00
23*20=460zł - wpłacona kwota
x- liczba kilometrów
460= 180+25+ 1,5x
460-180-25=1,5x
255=1,5x
x=255:1,5
x=170

trasa liczyła 170km.
2 5 2
2010-01-30T12:54:18+01:00
23 uczestników wpłaciło po 20 zł czyli . 20*23 = 460
Autokar - 25
Przewodnik - 180
Razem : 205 zł
cena za 1 km . -1,5
ilośc pokonanych kilkometrów : ( 460 - 205 )/1,5 = 170
wycieczka liczyła 180 kilometrów. łąćznie.
2 4 2