Odpowiedzi

2010-01-30T13:20:23+01:00
1) 1 mol CO2 - 6,02*10^23 cząst.
2 mole CO2 - x cząst.
x = 2*6,02*10^23 cząst.
x = 12,04*10^23 cząst.
x = 1,204*10^24 cząst. CO2
2) 1 mol C - 6,02*10^23 atomów
0,5 mola C - x cząst.
x = 0,5*6,02*10^23 atomów
x = 3,01*10^23 atomów C
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T15:25:25+01:00
1 oblicz liczbę cząsteczek zawartych w 2 molach dwutlenku węgla
MCO2= 12g + 2x16g=44g
1 mol - 6.02 x 10^23czasteczek
2 mole - x
x=2mole x 6.02 x 10^23czasteczek/1mol=12.04x10^23czasteczek
2 oblicz liczbę atomów zawartyuch w 0.5 mola węgla
1 mol - 6.02 x 10^23czasteczek
0.5mola - x
x=0.5x6.02x10^23/1=3.01x10^23czasteczek