Odpowiedzi

2010-01-30T13:52:33+01:00
Był zdrajcą romansował z carycą Rosji Katarzyną 2.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:00:53+01:00
Wg mnie Stanisław Poniatowski był .... (sama określisz pod wpływem argumentów) ponieważ :

za:
- reforma waluty (ponieważ weszły w obieg waluty podrabiane przez władcę Prus - Fryderyka II )
- ograniczył liberum veto (ponieważ posłowie byli przekonywani przez zaborców Rzeczpospolitej aby głosowali przeciw korzystnym dla Polski ustawom)
- założył Szkołę Rycerską z myślą o budowie Armii. jej celem było kształcenie zawodowej kadry oficerskiej w duchu patriotycznym, później ją dofinansowywał
- powołał Komisję Dobrego Porządku, która zajmowała się uporządkowaniem praw własności ziemskich
- założył tygodnik MONITOR, w który były zamieszczone artykuły o potrzebach doli chłopskiej
- ustanowił Konstytucję



przeciw :

- łatwo ulegał rozkazom carycy Katarzyny II, która go wysunęła na kandydata do tronu Polski
- podpisał Traktat Wieczystej Przyjaźni z Rosją, odtąd Polska stała się protektorem carstwa
- zwołanie rady senatu, a następnie podpis na wysłanej przez nią do Rosji prośbie o pomoc zbrojną przeciw konfederacji 26 marca 1768 roku
1 5 1