A)Ania ma tyle samo braci co sióstr.
Niech x oznacza liczbę braci.
Zapisz,ile dzieci jest w rodzinie
..............................................................
b)Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr.
Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka.
Zapisz,ile dzieci jest w tej rodzinie.
.............................................................

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T13:18:33+01:00
A)Ania ma tyle samo braci co sióstr.
Niech x oznacza liczbę braci.
Zapisz,ile dzieci jest w rodzinie

x+y+1

b)Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr.
Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka.
Zapisz,ile dzieci jest w tej rodzinie.

2x+y+1
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:20:37+01:00
A) x + x + Ania
Dajmy na to , że braci jest 2 i sióstr to wtedy :
2 + 2 + 1(Ania) = 5
b) y * 2 + Jacek ( * = razy )
załóżmy że sióstr jest 4 to wtedy :
2 razy 2 + 1(Jacek) = 5
3 4 3