Odpowiedzi

2009-10-05T19:22:14+02:00
Posłużę się tutaj przykładem fenoloftaleiny (wykrywacz zasad).

Mamy próbówkę z fenoloftaleiną (która w środowisku obojętnym pH = 7 jest bezbarwna) i dodajemy do niej zasadę potasową.
Barwa fenoloftaleiny zmienia się na malinową (to oznacza, że w roztworze jest więcej jonów OH-). W momencie dolania kwasu siarkowego (VI) fenoloftaleina odbarwia się. Dzieje się tak dlatego, że przestają przeważać jony OH- i wyrównuje się poziom obu jonów (H+ i OH-). Gdy w roztworze jest tyle samo jonów OH- i H+ fenoloftaleina jest bezbarwna.
Ten proces można powtarzać w kółko i zawsze będzie tak samo.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T19:29:28+02:00
Zasada sodowac jest silną zasadą, a kwas siarkowy ( VI ) silnym kwasem. Dlatego zasada zobojetnia kwas zmieniajac kolor wskaznikow czyli oranzu metylowego na pomaranczowy.
5 4 5