Nie mam ilustracji niestety. Ale na szalkach wagi umieszczono pojemniki o takiej samej objętośc..Jeden wypełniony wodorem a drugi tlenem..

A więc są dwie szalki. Wyobraźmy to sobie. Pierwsza ilustracja przedstawia wodór z tlenem o róznej sobię wadze. A druga,że tlen jest cięższy...
Która z tych ilustracji jest poprawna??

Objętośći:
tlenu=0,0013g/cm³
wodoru=0,000082g/cm³

Musze dokonać obliczenia i uzasadnić wybór dlaczego tak wybrałam.

POMOCY!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T15:34:33+02:00
V tlenu = V wodoru = V
V = m/d m - masa , d - gęstość
m = V/d

m tlenu = V * 0,0013g/cm³
m wodoru = V * 0,000082g/cm³
0,0013 g/cm³ > 0,000082g/cm³
Odp: Rys 2 jest poprawny ponieważ tlen jest cięższy.
9 3 9
2009-10-05T16:08:12+02:00
Tlen jest cięższy- zobacz na gestość. Jeden cm3 tlenu jest ciezszy niz 1cm3 wodoru.
6 1 6