Wieczorem Janek z tatą dotarli do pensjonatu „Zacisze”. Tata zaproponował, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową po okolicy. Otworzyli mapę wykonaną w skali 1:250 000 i wyznaczyli trasę, która na mapie wynosiła 14,8 cm.

ZADANIE
Część trasy o długości 15 km wiodła czerwonym szlakiem. Ile centymetrów na mapie ma ten odcinek czerwonego szlaku?

ZAPISZ WSZYSTKIE OBLICZENIA
POMOCY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:28:08+01:00
1:250 000
1cm-250 000cm
1cm-2500m
1cm-2,5km
14,8*2,5=37km-cała trasa

1cm-2,5km
x cm-15km
x cm=15km:2,5km
x cm -6cm
odp.odcinek czerwonego szlaku na mapie to 6cm
2010-01-30T13:59:26+01:00
1:250 000
1cm-250 000cm
1cm-2500m
1cm-2,5km
14,8*2,5=37km-cała trasa

1cm-2,5km
x cm-15km
x cm=15km:2,5km
x cm -6cm
Od=6cm
1 5 1