Pan Adam zamówił na obiad 27 dag dorsza i surówkę z kapusty , a pan Jan 13 dag pstrąga i surówkę z selera któy z panów zapłaci więcej za obiad i o ile zł ?
CENNIK :
1kg dorsza - 36 zł
1kg pstrąga - 41 zł
sórówka z kapusty - 2,30 zł
sórówka z selera - 2,20 zł

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:28:49+01:00
Pan Adam =
Robisz proporcje-
27 dag dorsza-x
100dag-36 zł
27*35/100=9,45- cena dorsza
9,45 + 2,30(surowka)=11,75- Pan Adam

Pan Jan=
13 dag-x
100dag-41
41*13/100=5.33-cena pstraga
5.33+2.20=8,53

2010-01-30T13:29:21+01:00
Aan Adam:
-0,27 kg dorsza---->0,27*36=9,45zł
-surówka z kapusty----->2,30zł

razem:9,45zł+2,30 zł=11,75 zł

Pan Jan:
-0,13 kg pstrąga----->0,13*41=5,33zł
-surówka z selera----->2,20zł

razem: 5,33zł+2,20zł=7,53zł

11,75 zł- 7,53zł=4,22zł

odp.Więcej za oboad zapłaci pan Adam o 4,22zł:P

2010-01-30T13:29:24+01:00
Obliczamy koszt obiadu p.Adama
----------->dorsz 0,27*36=9,72
surówka z kapusty--------->2,30
Razem:.....................>12,02

koszt obiadu p.Jana
----->pstrąg 0,13*41=5,33
surówka z selera-------2,20
Razem------------------>7,53
Więcej zapłaci p.Adam
Obliczamy, o ile:
12,02-7,53=4,49

Pan Adam zapłaci więcej o 4,49 zł.