Ustal czy trójkąt o danych długościach boków jest ostrokątny . prostokątny czy rozwartokątny :

a) 2,5cm ; 6cm ; 6,5
c) 9cm; 8cm
b) pirwiastek 2cm ; 2cm ; 3cm
d) 3pierwiasti z 2 cm ; pierwiastek 15cm ; pierwiastek3cm.

proszę o obliczenia bo posiadam odpowiedzi ustne a nie o to w tym chodzi :P :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:45:42+01:00
A) 2,5cm ; 6cm ; 6,5

6,5²=6²+2,5²
42,25=36+6,25
42,25=42,25
Odp. ten trójkąt jest prostokątny

c) 9cm; 8cm, tu nie ma długości trzeciego boku

b) pirwiastek 2cm ; 2cm ; 3cm

3²=(√2)²+2²
9=2+4
9≠6
L≠P
L>P
odp. ten trójkąt jest rozwartokątny

d) 3pierwiasti z 2 cm ; pierwiastek 15cm ; pierwiastek3cm

(3√2)²=(√15)²+(√3)²
6=15+3
6≠18
L≠P
L<P
odp. ten trójkąt jest ostrokątny

c) 9cm; 8cm; 5cm

9²=8²+5²
81=64+25
81≠89
L≠P
L<P
odp. ten trójkąt jest ostrokątny
6 5 6
2010-01-30T13:54:08+01:00
A) prostokątny
(2,5)²+6²=6,25+36=x²
x=6,5 zgadza się więc jest prostokątny (jeśli będzie mniejszy to ostrokątny, a jak większy to rozwartokątny)

b) podane są 2 długości więc obstawiam że chodzi o równoramienny wtedy:
9²+9²=81+81=x² x=√162 x=prawie 13
8²+8²=64+64=y² y=√128 y=10÷11
tak czy inaczej wychodzi że jest ostrokątny

c)√2, 2, 3
(√2)²+2²=x² x=√6
ostrokątny

d)3√2, √15, √3
(3√2)²+(√15)²=x² x=√33 x=prawie 6
ostrokątny


tak bym to tłumaczyła ale pewna nie jestem...