Heh jak zwykle zadanie z matmy .

Oblicz pola powierzchni prostopadłościanów o wymiarach :

c) 11 dm x 11 dm x 11 dm
d)25 mm x 4,7 cm x 0,2 dm

To ma byc cos takiego (to jest inny przykład który mam zrobiony i tak ma wyglądac to zadanie które zrobicie teraz ! ) :

np. to ma byc z jakimś Pb=.... i z Pp= ....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:57:54+01:00
C) 11 dm x 11 dm x 11 dm
2podstawy + 4 ściany
Pole podstawy:
Pp=2(11*11)=2*121= 484
Pole pow. bocznej:
Pb=4*(11*11)=4*121=242+
Pcałkowite:
2(11*11)+ 4*(11*11)=2*121+4*121= 242+484=726

d)25 mm x 4,7 cm x 0,2 dm
25mm=2,5cm
0,2dm=20cm
Pole podstaw:
P=2*(2,5*4,7)=2*11,75=23,5 cm kwadratowych
Pole pow. bocznej (dwóch ścian)
Pb=2(2,5*20)= 2*50=100 cm kwadratowych
Pole pow. bocznej ( dwóch następnych ścian)
P=2(4,7*20)= 2*94=188

Sciany boczne:
100+188=288
Pola podstaw=23,5

Pole całkowite równa się 288+23,5= 311,5 cm kwadratowych
2010-01-30T14:07:47+01:00
C.a=11dm
b=11dm
c.=11dm
Pc=2*a*b+2*a*c+2*b*c
Pc=2*11*11+2*11*11+2*11*11
Pc=2*121+2*121+2*121
Pc=242+242+242
Pc=726cm²

d.a=25mm=2,5cm
b=4,7cm
c=0,2dm=2cm
Pc=2*(2,5*4,7)+2*(2,5*2)+2*)4,7*2)
Pc=2*11,75+2*5+2*9,4
Pc=23,5+10+18,8
Pc=52,3cm²