W pierwszym sondażu poparcie dla partii A było o 20p.p mniejsze niż dla partii B . W kolejnym sondażu poparcie dla partii A wzrosło o 20% a poparcie dla Partii B zmalało o 16 p.p Jakie były poparcia dla tych partii w pierwszym sondażu , jeśli w drugim sondażu obie partie mialy jednakowe liczby zwolenników ?

2

Odpowiedzi

2010-01-30T13:52:49+01:00
P - pierwotne oprocentowanie
p - 2,8 ---oprocentowanie zmniejszone o 2,8 p.p.
[(p-2.8)/p]*100% = 80%
(p-2,8)*10 =8p
10p - 28 = 8p
2p = 28
p = 14
Obecne oprocentowanie to 14-2,8=11,2 procent.

zad.2
http://zadane.pl/zadanie/237197
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T13:52:56+01:00
Odpowiedź w załączniku

Liczę na naj;)
6 4 6