Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T13:53:39+01:00
Topik (Argyroneta aquatica)
kolczak zbrojny (Chiracanthium punctorium)
Meta menardi z rodziny krzyżakowatych spotykany w jaskiniach
w naszych Bieszczadach: tarentula ukraińska (Lycosa singoriensis)
Samica pająka Mastophora hutchinsoni wydziela atraktanty, które imitują naturalne feromony niektórych ciem. I tak samce tych ciem stają się ofiarami pająka.
------------------
pająki są głównymi wrogami wielu szkodliwych gatunków owadów, np. zaleszczotek pospolity żywi się larwami moli, roztoczami, itp.
ze względu na występowanie w dużych ilościach (np. na 1 m² pola koniczyny może występować od 160 do 250 pajęczaków) mają ogromne znaczenie zwłaszcza w ekosystemach zmienionych przez gospodarkę ludzką;
są regulatorami liczebności zwierząt (skorpiony, jadowite pająki);
powodują niszczenie drzew, krzewów i innych upraw (wiele gatunków roztoczy ssie soki roślinne);
atakują zgromadzone zapasy żywności i inne materiały (np. roztocz serowy, rozkruszek mączny);
wywołują choroby:
świerzbowiec ludzki - świerzb;
są wektorami chorób zakaźnych, np. boreliozy (wywoływanej przez krętka Borrelia burgdorferi) przenoszonej przez kleszcze;
są alergenami kurzu domowego (np. Dermatophagoides pteronyssimus).
2010-01-30T14:55:35+01:00
Kosarz pospolity,kosarz ścienny,tygrzyk paskowany,krzyżak ogrodowy,krzyżak łąkowy,skakun arlekinowy,gryziel tapetnik,poskocz krasny,sieciarz jaskiniowy,kątnik większy,kątnik domowy,kątnik rdzawy,kątnik ścienny,roztocze,zaleszczotek książkowy,kleszcze,osnuwik,bagnik przybrzeżny,kwietnik


pająki są głównymi wrogami wielu szkodliwych gatunków owadów,
ze względu na występowanie w dużych ilościach mają ogromne znaczenie zwłaszcza w ekosystemach zmienionych przez gospodarkę ludzką;
są regulatorami liczebności zwierząt ;
powodują niszczenie drzew, krzewów i innych upraw;
atakują zgromadzone zapasy żywności i inne materiały;
wywołują choroby:świerzb

są wektorami chorób zakaźnych(organizm przenoszący pasożyta lub drobnoustrój zakaźny), np. boreliozy przenoszonej przez kleszcze;
są alergenami kurzu domowego.
2010-01-30T16:06:22+01:00
Pajki w Polsce to np:
-Araneae (chyba)
-krzyżak zielony
-tygrzyk Paskowany
-Kwietnik
-osnuwik pospolity