Ułóż krótkie opowiadanie, w którym użyjesz wymienionych frazeologizmów.


• istna wieża Babel
• ciemności egipskie
• manna z nieba
• trąba jerychońska


Dam naj. Z góry dzięki. Proszę o szybką odpowiedź!



Punktów za rozwiązanie |50[∨]|



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:10:33+01:00
Wczoraj poszłam na pobliski targ po warzywa. Przeciskając się przez tłum, przysłuchiwałam się targom klientów z przekupkami. Była to dla mnie istna wieża babel, przekszykiwali się jeden przez dugiego, jakby nie rozumieli soich argumentów i słów. Dochodząc do ostatniego stoiska, spojrzałam w niebo. Zrobiło sie ciemne, pełne granatowych chmur a wokół zapanowały prawdziwe ciemności egipskie. Nic nie zapowiadało zmiany pogody, aż tu nagle zaczął padać drobny deszcz, taka manna z nieba, bardzo potrzebny, bo od miesiąca nie spadła ani kropla. Rosliny domagały się deszczu, a i ludziom ten upał już się znudził. Przekupki zaczęły przykrywać swoje stoiska, aby towar nie zamoknął. Ja wyciągnęłam parasol, który na wszelki wypadek zawsze noszę w torbie. Obok mnie przebiegł wyrostek, który cały czas głośno krzyczał i gwizdał, jakby dmuchał w trąby jerychońskie. Pospiesznie opuściłam targowisko i skierowałam się w stronę domu
54 4 54
2010-01-30T15:42:46+01:00
Ostatnio, rozwiązywałam zadania z matematyki, była to dla mnie istna wieża Babel, ale nie poddawałam się. Gdy zaczęłam rozwiązywać zadanie związane z procentami dopiero wtedy zaczęły się ciemności egipskie. Manną z nieba okazała mnie mama, kiedy postanowiła mi bezinteresownie pomóc. Jednak po dłuższym czasie tłumaczeń, na końcu zachowałam się jak trąba jerychońska bo i tak nic i rozumiałam.
54 4 54