Pani Bajer jest manikiurzystką. Za wynajęcie lokalu płaci miesięcznie 480 zł , zaś koszty materiałów , wody i elektryczności stanowią łącznie 60 % kosztów wynajęcia lokalu. Wizyta u niej kosztuje każdego klienta średnio 35 zł.

a) Zapisz za pomocą wzoru wysokość miesięcznego dochodu pani Bajer . Przez "k" oznacz liczbę klientów.
b) Jaki zysk osiągnęła w grudniu , jeśli przyjęła 120 osób i zapłaciła 19-procentowy podatek od dochodu ?

Proszee ;*

3

Odpowiedzi

2010-01-30T14:10:37+01:00
Wydatki:
160%*480zł=768zł

a)35k-768
b)35*120=4200
19%*4200=798
4200-798=3402
3402-768=2634
Odp. zysk = 2634zł
3 2 3
2010-01-30T14:10:54+01:00
A) 35k - (480 + 0,6 * 480) = 35k - 768

b) (35 * 120 - 768)* 0,81= 3402 zł (0,81 to bedzie procent ktory jej zostal po odliczeniu podatku)

pzdr ;)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T14:52:06+01:00
Więc:

a) 35zł - cena za wizyte (od klienta)
k - liczba klientów

dochód : 35k

480zł * 160% = 768 zł - wydatki.

b) 120- liczba przyjętych osób
19% podatek

120 * 35 = 4200
4200 * 0,19 = 798 - podatek od dochodu

4200 -798 - 768 = 2634 (zł) - zyski na czysto

Prosze o naj ;);]


10 4 10