Proszę o napisanie jak najszybciej.
zad.1
w dwóch naczyniach jest razem 6,8l. mleka. ile litrów mleka jest w każdym naczyniu, jeśli w jednym jest o 2,3l. więcej niż w drugim?
zad2.
obwód trójkąta równoramiennego ma 63cm.
ramię trójkąta jest o 6 cm dłuższe od podstawy.
oblicz długość boków tego trójkąta.
zad.3
za 3 jednakowe zeszyty i długopisy Jacek zapłacił 8 zł. długopis jest dwa razy Drozcz od zeszytu. ile kosztuje długopis?

2

Odpowiedzi

2010-01-30T14:32:02+01:00
A) x + y = 6,8 l
x = 2,3l + y

2,3 + 2y = 6,8
2y = 4,5
y = 2,25l
x = 4,55l

b) 2x + y = 63cm
x = y + 6cm

3y + 12 = 63
3y = 51
y = 17cm
x= 23cm

c) (nie wiem czy nie czasem 2 dlugopisy!)
3x + 2y = 8
x = 2y
8y = 8/ :8
y = 1zł
x = 2zł

pzdr ;)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T14:32:36+01:00
Z.1
x+y=6,8
x=y+2,3

y+2,3+y=6,8
2y=4,5 /:2
y=2,25

x=2,25+2,3
x=4,55

z.2
obw.=2a+b
a=b+6

63=2(b+6)+b
63-12=3b /:3
b=17

a=17+6
a=23

z.3
x-długopis
y-zeszyt

3y+x=8
x=2y

3y+2y=8
5y=8 /:5
y=1,6

8-3*1,6=x
x=8-2,56
x=5,44
odp. dlugopis kosztuje 5zł i 44 gr

1 5 1