Odpowiedzi

2010-01-30T14:31:07+01:00
Powstawanie papieru

gotowanie masy roślinnej w wodzie z dodatkiem popiołu drzewnego lub mleka wapiennego
płukanie masy
miażdżenie
rozprowadzenie masy w wodzie
zlanie do kadzi
czerpanie ramką z sitem
przekładanie sitem formowym dla ograniczenia formatu i grubości arkusza
odsączenie wody
przełożenie na arkusz filcu
suszenie
wygładzanie kamieniami


Wino
fregmentacja
zrywamy owoce
wrzoćamy
owoce
cukier
drożde
czekamy dojdzie do fregmentacji
doprawiamy wino i rozlewamy

2010-01-30T14:32:33+01:00
Cukier buraczany:
*Zbiór
*Krojenie w paski
*krajankę poddaje się działaniu gorącej wody przez około godzinę
* za pomocą pras śrubowych wyciska się z niej jak największą ilość soku
*dodanie do soku mleka wapiennego i wprowadzanie dwutlenku węgla
*sok kieruje się do bardzo dużych wyparek
*W wyparkach następuje odparowanie wody aż do momentu, w którym zaczynają się tworzyć kryształy
*Mieszanina syropu i kryształów cukru (cukrzyca) jest odwirowywana w wirówkach w celu separacji kryształów
*Otrzymany cukier ma białą barwę i jest gotowy do użycia w kuchni lub w przemyśle
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T14:33:06+01:00
Proces sytwarzania cukru: pokrojone korzenie (tzw. krajanka) ługuje się wodą w temperaturze 75-85 °C. Otrzymany w ten sposób sok zawiera ok. 15% cukru. W celu oczyszczenia poddaje się go najpierw procesowi nawapniania, a następnie saturacji. Po odfiltrowaniu wytrąconych zanieczyszczeń sok zagęszcza się w wyparkach aż do wykrystalizowania surowego cukru, który następnie poddaje się rafinacji polegającej na rozpuszczeniu go w wodzie, odbarwieniu za pomocą węgla aktywnego, powtórnym odparowaniu, odwirowaniu i suszeniu. Odciek, który pozostaje nazywa się melasą. Zgodnie z polską normą cukier biały zawiera nie mniej niż 99,80% sacharozy, cukier rafinowany – powyżej 99,85%.