Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T14:30:09+01:00
Przymiotniki jednosylabowe:
stopień wyższy
- do formy podstawowej przymiotnika należy dodać końcówkę -er
stopień najwyższy
- do formy podstawowej przymiotnika należy dodać końcówkę -est oraz przed wszystkim dodać "the"

Np: hot- hotTER-the hotTEST

Przymiotniki wielosylabowe:
stopień wyższy
- przed przymiotnikiem należy dopisać słówko "more"
stopień najwyższy
- przed przymiotnikiem należy dopisać słówko "the most"

expensive- MORE expensive- THE MOST expensive ;)
2010-01-30T14:32:17+01:00
W przymiotnikach krótkich w stopniu wyższym dodajemy koncówkę -er
a w najwyższym przed wyrazem the i końcówkę -est.

Przymiotniki długie dodajemy w stopniu wyższym na początku wyrazu more a w stopniu najwyższym the most
np.:
stopniowanie krótkie: big bigger the biggest
famous more famuous the most famous
1 3 1
2010-01-30T14:38:54+01:00
Przymiotniki w stopniu wyższym używamy, kiedy porównujemy dwie osoby lub rzeczy
Np.
English is more interesing than maths.

Przymiotników w stopniu najwyższym, aby porównać trzy lub więcej osoby lub rzeczy
Np.
English is the most interesing subject at school.



Przymiotniki regularne:
jednosylabowe kończące się samogłoską:
dodajemy r/st, np. nice -> nicer, the nicest
Jednosylabowe kończące się spółgłoską: dodajemy er/est
np. small -> smaler, the smallest
Dwusylabowe kończące się na y: zabieramy y i dodajemy ier/iest
np. happy -> happier, the happiest
Dwu - lub wiecej sylabowe: stosujemy more/ the most
np. beautiful -> more beautiful, the most beautiful
Dwusylabowe, w których akcent pada na pierwszej sylabie: dodajemy er/est
Np. clever -> cleverer, the cleverest

Niereguralne:
good -> better, the best
bad -> worse, the worst
1 5 1