Marek i Olek kupowali dla swoich klas jednakowe kalkulatory cena jednego kalkulatora wyrażała się całkowitą liczba złotówek.Marek kupił 9 kalkulatorów i zapłacił więcej niż 1100 zł , ale mniej niż 1200 zł. Olek kupił 13 takich kalkulatorów i zapłacił więcej niż 1500 zł ale mniej 1600 zł.Ile kosztował jeden kalkulator???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:23:48+01:00
1100 : 9 = 122,22...
1200 : 9 = 133,33...

x ∈ C
x = {123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133}

1500 : 13 = 115,38...
1600 : 13 = 123,07...

x ∈ C
x = {116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123}

wspolne dla obu x --> 123zł

pzdr ;)
2010-01-30T18:28:48+01:00
1100<9x<1200 |:9
122,2<x<133,3

1500<13x<1600 |:13
115,4<x<123,08

122,2<x<123,08
x∈C
x=123

Odp. Cena jednego kalkulatora wunosi 123 bo musi być to liczba całkowita.