Oblicz (licz sprytnie):
a)196*295-196*296=
b)2,8*8,2+1,8*2,8=
c)149,9+149,9*8-1499=
d)14 1/21*8/17+14 1/21*9/17

2
a) 196×295-196×296=196(295-296)=196×(-1)=-196 b) 2,8×8,2+1,8+2,8=2,8(8,2+1,8)=2,8×10=28 c) 149,9+149,9×8-1499=149,9(1+8-10)=149,9×(-1)=-149,9 d) 14 1/21×8/17+14 1/21×9/17=14 1/21(8/17+9/17)=14 1/21×1= =14 1/21

Odpowiedzi

2010-01-30T15:04:06+01:00
A)196*295-196*296=196(295-296)=-196
b)2,8*8,2+1,8*2,8=2,8(8,2+1,8)=2,8*10=28
c)149,9+149,9*8-1499=1499(0,1+0,1*8-1)=1499(-0,1)=-149,9
d)141/21*8/17+141/21*9/17=141/21(8/17+9/17)=141/21
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:05:31+01:00
A) 196×295-196×296=196(295-296)=196×(-1)=-196
b) 2,8×8,2+1,8+2,8=2,8(8,2+1,8)=2,8×10=28
c) 149,9+149,9×8-1499=149,9(1+8-10)=149,9×(-1)=-149,9
d) 14 1/21×8/17+14 1/21×9/17=14 1/21(8/17+9/17)=14 1/21×1=
=14 1/21
12 3 12