1. w zakładzie krawieckim zamówiono 70 chust w kszt. trójkąta równobocznego o dł. boku 45cm. na obszycie chust zakupiono 40 m taśmy. ile metrów taśmy trzeba dokupić aby obszyć 90 takich chust?

2. w zakładzie stolarskim wykonano na zamówienie 60 ramek o wymiarach 60cm na 40 cm i 36 ramek o wymiarach 2 razy większych. ile metrów bieżących listwy zużyto na wykonanie tych ramek?


pilne! z góry thx:)

2

Odpowiedzi

2010-01-30T15:08:20+01:00
1,
3*0,45=1,35
90*1,35=121,5
121,5-40=81,5

2,ramki małe 2*0,5+2*0,4=2m
60*2=120m
ramki duże 2*1,2+2*0,8=4m
36*4=144
Razem 144m+120m=264m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:16:46+01:00
1) Trzeba dokupić 81m i 50cm taśmy.
2)Zużyto 26400 cm listwy.