Napoleon - brutalny dyktator czy przywódca jednoczący Europę?
Wszystko przemawiające za jednym i drugim. Np. poszukać w necie jakichś wypracowań/na podstawie własnej wiedzy/książki. wypisać od myślników kolejne za i przeciw.

SPAM za:
* napisanie 3 albo 4 podpunktów - muszę napisać wypracowanie więc troszkę by się przydało
* za kopiowanie z neta całego wypracowania (chcę podpunkty)
* no i oczywiście za nabijanie punktów.
* Prosze o wszystko z wyjątkiem:
-- pomógł Polsce gdy chciała mieć Królestwo Polskie
-- Królestwo Polskie miało Konstytucję
-- jego przyjaciel rządził w Królestwie Polskim
-- Królestwo Polskie posiadało autonomię

"Naj" dla osoby która wypisze jak najwięcej i najczytelniej.
Pozdrawiam:)

2

Odpowiedzi

2010-01-30T15:59:37+01:00
-Ogłosił amnestię dla arystokracyjnych emigrantów
-Podpisał nowy konkordat
-Wprowadził reformy , które usprawniły funkcjonowanie państwa
- Nowy Kodeks Cywilny
-Pomógł Polakom utworzyć własną armię
-Obalił dyrektoriat ,wprowadził instytucję konsula
-Przeprowadził nowoczesny system podatków
-Wprowadził powszechny obowiązek szkolnictwa które było nieodpłatne
-Obalił republikę i ustanowił Cesarstwo Francuzów
-Agresywna, imperialistyczna polityka międzynarodowa ,nieustające wojny
-Odsprzedanie Stanom Zjednoczonym francuską kolonię w Ameryce -Luizjanę
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:07:23+01:00
-w listopadzie 1799r. otrzymuje on dowództwo sił wojskowych w Paryżu i dokonuje zamachu stanu w trzech stopniach,
-początkowo w tym okresie także zdobywa sobie sympatię burżuazji, a gdy dostaje do dyspozycji wojsko zmusza władzę do odstąpienia, a ostatecznie tworzy taką konstytucję, która daje mu władzę absolutną (ukazany jest tutaj jako dyktator),
-w 1801 r odpisał konkordat normując przez to stosunki religijne w państwie i nawiązując kontakt z Rzymem co poprawiło wizerunek kraju na arenie międzynarodowej,
-kilka lat później zdobywa ogromny sukces w polityce wewnętrznej (wprowadza iczne reformy oraz kodeks cywilny w 1804r., które umacniają jego pozycję w państwie),
-posiadał ogromne zdolności przywódcze, co można zauważyć na przykładzie : posiadał wspaniale wyszkoloną i wierną aż do śmierci armię,
-polityka zagraniczna Napoleona to w większości ciągłe walki z nowymi koalicjami,
-w 1806r wydał dekret o blokadzie kontynentalnej (dotyczący Anglii, najzagorzalszego przeciwnika Francji), który przyniósł straty Brytyjczykom,
-kolejna była bitwa z Rosją (pod Iławą, nierozstrzygnięta), która pokazała jego możliwości,
-w 1807 r pod Frydlandem zupełnie rozbił armię rosyjską,
-w Tylży, podczas spotkania z Aleksandrem (carem Rosji) Napoleon podpisał pokój, jednocześnie ogłaszając się sojusznikiem Francji,
-wzorowa była także organizacja Legionów Polskich pod jego dowództwem ( początkowo ich utworzenia Francja odmówiła ze względu na dobre stosunki z Rosją, lecz gdy wysunięta została kolejna propozycja o utworzeniu ich na terenie zależnym od Francji, Bonaparte nie miał wątpliwości),
-Napoleon udowodnił, że może zjednoczyć Europę w rękach jednego władcy, jednak ta wizja nie przetrwała (mimo tego był idealnym wodzem rozpowszechniającym ideę równości i wolności).
4 4 4