Opisz sytuację przedstawioną na obrazie Sydney R. Nolan, Proces, XX w. Wykorzystaj słownictwo ława przysięgłych, sędzia, strażnicy, prokurator, toga, biret, mundur, proces, stół sędziowski, rozprawa, sala rozpraw, oskarżony, przestępca.

2

Odpowiedzi

2009-09-02T23:26:31+02:00
Na sali rozpraw siedzi oskarżony.Rozpoczął się jego proces. Nie jest jeszcze przestępcą, ale prokurator chce za wszelka cenę przekonać ławę przysięgłych o jego winie. Oskarżony ma na pewno ochotę ucieć, nie znając wyniku swojego procesu, ale wie, że nie może tego zrobić, bo wyjścia pilnują strażnicy w strasznych mundurach. Przeraża go oficjalny strój sędziego, czyli jego toga i biret zdobiący głowę.Gdyby nie stół sędziowski dzielący go z sędzią, pewnie sędzia by już nie żył.
129 1 129
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T00:00:15+02:00
Na obrazie Nolana przedstawiony jest proces sądowy. Tłem obrazu jest sala rozpraw. Na pierwszym planie jest najprawdopodobniej oskarżony. Wskazywać na to może zakryta twarz, widzimy tylko oczy postaci. Takie ukazywanie twarzy charakterystyczne jest dla przestępców. Obok niego siedzi sędzia, który prowadzi daną rozprawę. Ubrany jest w togę i perukę, a na niej biret. Siedzi za stołem sędziowskim, skąd może wysłuchać, co oskarżony ma do powiedzenia. Między nimi znajduje się strażnik, który na obrazie ma dużo mniejsze rozmiary. Na drugim planie znajduje się grupa ludzi, możliwe, że jest to ława przysięgłych. Obok i za nimi znajduje się wielu strażników. Każdy z nich ma na sobie mundur. Na obrazie nie widać ani prokuratora, ani adwokata.
62 3 62