Odpowiedzi

2010-01-30T15:18:24+01:00
X-50+10x=-17
x+10x=-17+50
11x=33
x=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:20:34+01:00
Masz równanie: x-50+10x=-17
x muszą być po lewej stronie, a liczby po prawej, czyli:
x+10x=-17+50

(50 staje się liczbą dodatnią, ponieważ gdy przenosimy z jednej strony na drugą, zmieniamy znak na przeciwny)

x+10x=-17+50

Teraz wykonujemy te działania, czyli x+10x=11x i -17+50=33

otrzymujemy:
11x=33

Teraz musimy się dowiedzieć ile wynosi 1x, czyli dzielimy przez 11

11x=33 /11
x=3

i mamy wynik

;]]
1 5 1
2010-01-30T15:20:43+01:00
X-50+10x=-17
x+10x=-17+50 po lewej stronie gromadzimy liczby z "x", a po prawej same
liczby, przestawiamy -50 ze zmianą znaku, czyli po prawej już
jest +50
11x=33 /:11 dodajemy po obu stronach i dzielimy po obu stronach
x=3 wynik
liczę na naj. :)